アルバム「Heaven On Earth」のA面ラスト曲"World Without You"。2018年、2020年と来日公演で歌ってくれました。
この曲、作者は売れっ子ソングライターのダイアン・ウォーレン。アルバム「Heaven On Earth」では「I Get Weak」とこちらの2曲がダイアンのペンによるもの、になりますね。

61x-N0WbMML__SY355_

Songwriter(s) Diane Warren

Released in 1988
UK Singles (Official Charts Company)#34
From The Album“Heaven On Earth

:原詞は太字

If there was no sunshine
I could learn to live with the rain
Darling if I had to
I could trade pleasure for pain


太陽が輝かない世界なら
私は雨と一緒に生きることを学ぶ
ダーリン やむを得ないことならば
歓びを痛みに交換してたかもしれない

I could live without food or money
Wouldn't be so hard to do
And if the the stars fell down from the sky
Baby I would make it through


食べものやお金がなくても生きていける
それはそんなにツラいことじゃないから
星たちが空から落ちてきたところで
ベイビー 私は何とかやっていける

But in a world without you
Where would I be
Where would I be without you babe
In a world without you
Where would I be
Where would I be without you babe
I couldn't breathe without you babe

でもあなたのいない世界だったら
私の居場所はどこなの?
あなたがいなくて私はどこに行けばいい?
あなたのいない世界にいたら
私の居場所はないの
あなたがいなければどこに行けばいい?
あなたがいなきゃ私は生きていけない

Wouldn't be no music
No reason to laugh
No reason to smile
Couldn't call it living
Nothing to make the living worthwhile

音楽も聴けなくて
笑うこともできない
笑顔にもなれないの
それで生きてるって言える?
生きる価値のあるものは何もないのよ

You know that it would all seem worthless
If you weren't here with me
I could have the world in my hands
But I wouldn't have a thing

すべてが価値のないものに思えるの
あなたが私といてくれないと
この両手に世界を掴めたかもしれないけれど
それじゃ何の意味もないことよ

But in a world without you
Where would I be
Where would I be without you babe
In a world without you
Where would I be
Where would I be without you babe
I couldn't breathe without you babe

あなたのいない世界に生きてても
私の居場所はどこなの?
あなたがいなくて私はどこに行けばいい?
あなたのいない世界にいて
私の居場所はないのよ
あなたがいなくてどこに行けば?
あなたなしでは生きていけない...

Baby
It would all be worthless
If you weren't with me
I could have the world in my hands
But I wouldn't have a thing


ベイビー
それじゃ何にも価値がないのよ
あなたが私といてくれないと
この両手に世界を掴めたかもしれないけれど
それじゃ何の意味もないことよ

But in a world without you
Where would I be
Where would I be without you babe
In a world without youWhere would I be
Where would I be without you babe
I couldn't breathe without you babe
Oh, not without you darling
Baby


あなたのいない世界じゃ
私はどこに行けばいい?
あなたのいない世界にいて
私の居場所はないのよ
あなたがいなくてどこに行けば?
あなたなしでは生きていけない...
ベイビー

日本語訳 by 音時

belinda-carlisle-world-without-you-remix-1988-6

R-1775629-1372275583-3658_jpeg